Harun İstenci
Harun İSTENCİ
Kurucu ve Yönetici
 1997 yılında İstanbul'da dünyaya geldi ve memleketi Kastamonu. Çocukluğundan bu yana bilgisayar sistemleri üzerinde çalışıyor ve internet üzerinde içerik üretiyor...

Kişisel Web Sitesi: harunistenci.com

Öne Çıkan Şehirler

İstanbul
Sivas
Safranbolu
Kastamonu
Eskişehir
Edirne
Denizli
A320 Ailesi Aero Spacelines Afyonkarahisar Airbus Akıllı TV'ler Aliya İzzetbegoviç Almanya Amasya Android Android TV Ankara Antik Kent Antivirüs Antonov Araç Arkadaşlar Arkeoloji Avrupa AWACS Aydın Aydın Çufaoğlu Ayvalık Azdavay Baden-Württemberg BAE Systems Balıkesir Basın Açıklaması Bedesten Bergama Beşiktaş Beyoğlu Bilecik BioShock Blog Blogger Boeing Bolu Bombardier Bosna Hersek Breguet Bursa Cami Cide Concorde CSS Eğitimleri Çamlıca Tepesi Çarşı Çeşme Çevre Defender Denizli Doğa Douglas Aircraft Company EADS Edirne Efes Eğitim Eğlence Eminönü Erasmus Erzincan Eskişehir Fatih Fokker Fransa Galeri Gar Gebze Göl Göynük Grand Theft Auto Guppy Gürün Haber Hamam Han Harun İstenci Havacılık Hayvanlar Heidelberg Heykel Ilgaz Ilyushin İğdir İnsanlar İnternet İsmail Ulukaya İstanbul İstenci Developer İstenci Education İstenci Security İstenci SEO İstenci Studios İşletim Sistemleri İzmir İzmit Jumbo Jet Kadıköy Kale Kanyon Karaağaç Karabük Karşılaştırma Kartepe Kastamonu Kemaliye Keşfet Kilise Kocaeli Konak Konya Köprü Kule Külliye Küre Linus Torvalds Linux Lockheed Lockheed Martin Ludwigshafen Maltepe Mannheim Marmaris McDonnell Douglas Medrese Merak Edilenler Microsoft Moda Motivasyon Muğla Muhammet Ali Sağlar Müze Nedir Ortaköy Osmangazi Oyun Oyunlar Paris PC Saat Kulesi Safranbolu Sakarya Salgın Sapanca SEO Siber Güvenlik Sivas Sivrihisar Siyaset Sorun Çözümü Strasbourg Stratolaunch Suhoy Sukhoi Süpersonik Şelale Şile Tarih Tarihe Yön Verenler Taşköprü Trakya Tupolev Türbe TV TV Kutuları Ubuntu Uçaklar United Aircraft Coorparation Üsküdar Veba Vickers Vickers-Armstrongs Limited Video Web Tasarım Wilfrid Voynich Windows Windows10 Windows7 WooCommerce WordPress Yardım ve Destek Yazılım Yelken Yerler Yollar Yurt dışı

Veba Salgınında İki Yetim Kardeş - A Plague Tale: Innocence

A Plague Tale: Innocence'de ilk gördüğümde geliştiricisine bakıp yine özgün gözüken ama pratikte çöp olacak bir oyun diye yorumlamış ve pek heyecanlanmamıştım. Ama oyun dünyası arada süprizlerle karşımıza çıkabiliyor. A Plague Tale gerçekten de bizi şaşırttı ve uzun zamandır bir oyundan alamadığımız hisleri bana ve ekibime yaşattı. Şimdi izninizle A Plague Tale: Innocence oyununu derinlemesine işleyelim.

A Plague Tale: Innocence - Farelerden Kaçış

Hikaye anlatımına bütçe ayıran oyunları oynamayalı uzun zaman oldu, oyuna ilk girdiğimizde adından anlayabileceğimiz gibi bizi masalsı bir dünya karşılıyor. Oyun boyunca kara veba tarafından kırılan 1349 Fransa'sında Engizisyon'un kovaladığı Amicia ve Hugo isimli iki kardeşin kaçış hikayesine tanık oluyoruz. A Plague Tale'ın sahip olduğu animasyon çeşitliliğinin yanı sıra, hikayeyi anlatmak içinde o âna ya da tek bir bölüme özgü bir çok karakter ve çevre animasyonu içeriyor. Örneğin bir köyden geçiyoruz ve animasyonlanan doğal yaşam adeta yaşıyormuş gibi gözüküyor, pazarda ürünler satan insanlar, etrafta koşuşturan tavuklar, bizden korktuğu için evlerine kaçıp çamlarını kapatan insanlar ya da Hugo birden elimizi bırakıp ölen domuza üzülmek için yanımızdan ayrılabiliyor.

[info title="Engizisyon Nedir?" icon="info-circle"] Engizisyon, Orta çağ döneminde Katolik Kilisesi'ne bağlı bir mahkeme sistemi idi. Gerek kararları, gerek siyasi ve dini görüşleri hatta işkenceleri nedeniyle dört büyük engizisyon adından çok söz ettirdi. [/info]

Animasyon ve Tasarım

A Plague Tale: Innocence Oyunundan Bir Manzara Duvar Kağıdı

İçerisinde bulunduğumuz ortam sadece sesler ve tasarımlarla değil, animasyonlarla da fazlasıyla renklendirilmiş durumda, bu da oyunun görsel anlatımını oldukça güçlendirmiş. Asobo Studio bize hikayeyi anlatmak için hiç bir uğraştan kaçınmamış, olabildiğince ayrıntıya girmeye çalışmış. Yine oyunun görsel tasarımları ve bölüm dizaynlarında da aynı şey söz konusu. Modelleme dağılımına baktığımızda ne bir şeyin eksik, ne de fazla olduğunu görüyoruz. Dünya tasarımı anlatılan hikayeye uygun şekilde yapılmış. Karşımıza oyun boyunca harika manzaralar çıkıyor ve durup izliyoruz. Takipçi karakterlerde etrafta duyduğu ya da gördüğü her şeye tepki veriyor ve senaryo (script) bazlı yapay zeka oldukça iyi çalışıyor.

Oyun Mekanikleri

A Plague Tale: Innocence: Amicia ve Hugo farelere karşı.
Amicia ve Hugo farelere karşı.

Gelelim oyunun benim için en değerli ve uzun yıllardır bir çok oyunda görmediğim özelliğine! A Plague Tale'ı değerli kılan şey: Oyunun sahip olduğu mekaniklerin, hikaye anlatımını desteklemek amacıyla kullanılıyor olması. A Plague Tale, gizlilik özelliklerinin yanı sıra, bulmacaları çözmemezi sağlayan araçlar ya da düşmanlarımızla başa çıkmamızı sağlayan silahlarda barındırıyor. Oyun içinde sadece düşmanlardan kaçtığımız saniyelerde mevcut, bunların yanında her biri farklı özelliklere sahip takipçi karakterler bize oyun boyunca farklı şekillerde yardımcı oluyorlar. Fakat tüm bu mekaniksel özellikler oyun boyunca öyle ağır ve hikayeyi destekleyerek bize sunuluyor ki, oyunu oynarken kendimizi bir bulmacayı çözmeye çalışıyor gibi değilde, bir olay örgüsünün içindeymiş gibi hissediyoruz. Peki bu nasıl oluyor?

Örneğin atmacamızı oyunun başlarında düşmanı bulunduğu yerden uzaklaştırmak için kullanıyoruz. İlk defa birini öldürmek için kullancağımız zaman iki seçeneğimiz var; Ya düşmanın yanından kaçıp gidebiliyoruz, ya da düşmanın kafasına atış yapıp onu öldürüyoruz. Düşmanı öldürdüğümüzde bu durum Hugo'da travmatik bir etki yaratıyor, takipçi karakter üzülüyor ve bizi suçluyor. Ya da şöyle bir iki örnek daha verebiliriz; İlk koşma sahnesinde Hugo'nun elinden tutup katledilen köyümüzden bizi kovalayan Engizisyon'dan ve farelerden kaçmak için koşuyoruz. Tam da hikaye anlatımını destekleyen bir an. İkinci koşma sahnesinde ise Hugo, bize kızdığı için kaçıp gidiyor ve onu kovalamak için köyün sokaklarında Hugo'nun ardından seslenerek koşuyoruz. Bu durum üçüncüsü ve dördüncüsünde farklı şekillerde devam ediyor.

A Plague Tale: Innocence - Amicia Hugo ile konuşuyor.
Amicia pür dikkat Hugo'yu dinliyor.

Evet, kullanılan oyun içi mekanik neredeyse aynı fakat kullanım amacı ve yaşattığı duygusal durum tamamen farklı oluyor. Bu durumda mekanikler hem hikayeye destek oluyor, hem de oyun içi aksiyonu anlamlı bir hale getiriyor. Tabi bunlar basit örnekler! Tasarlanan bölümde geçilmesi gereken her bulmaca ve karşımıza çıkan olay örgüsü için karakterlere ayrı diyaloglar yazılmış. Hugo'yu geçemediğimiz bir delikten geçmesi için ilk kez tek bıraktığımız zaman bize tedirginliğini belirtiyor. Yolu kapatan farelerden kurtulmak için bir domuzu kurban edeceğimiz zaman ağlıyor.

Diğer karakterlerde her mekaniksel olayda ayrı tepkiler veriyor ve durum yeni nesil oyunlarda çok fazla şikayet ettiğimiz kendini tekrar etme olayını yok ediyor. Yine oyunun sahip olduğu mekanikler bize yavaş yavaş belli animasyon grupları ve diyaloglarla hikayenin bir parçası haline getirilerek sunuluyor. Yavaş yavaş kazandığımız özellikler oyunun diri kalmasını ve sıkılmamamızı sağlıyor. Değişim yavaş olsa da bir noktada karakterlerimiz öylesine güçleniyor ki, oyunun sonuna geldiğimizde başlangıcına kıyasla mekaniksel anlamda bambaşka bir oyun oynadığımızı fark ediyoruz.

Duygusal Bağ

A Plague Tale: Innocence: Amicia yürümekten yorulan kardeşi Hugo'yu kucağında taşıyor.
Amicia yürümekten yorulan kardeşi Hugo'yu kucağında taşıyor.

Oyun akılda kalıcı karakterlere ve harika seslendirmelere sahip. Duygusal anlatı oyunun bir çok noktasında takipçi karakterle bağ kurmamızı ve onlar adına endişelenmemizi sağlıyor. Farelerin işgal ettiği bu hastalıklı topraklarda hayatta kalma hissini fazlasıyla yaşıyor ve fare grupları neredeyse oyunun her anında tiksincliğini ve korkunçluğunu koruyor. Fareler ışıktan korktuğu için gündüzleri yoklar. Bu yüzden oyunda her gündüz olduğunda bir 'oh!' çekiyoruz.

Hugo

A Plague Tale: Innocence - Hugo
Hugo

Karakterlerin her biri harika seslendirmelere ve kişiliklere sahip. Şüphesiz bu konuda en ön plana çıkan kişi: kardeşimiz Hugo! Hugo'yu korumaya çalışmak, onunla birlikte yolculuk etmek oldukça keyifli. Hem hasatlığı, hem Engizisyon, hem de farelerle başa çıkmaya çalışırken Hugo'nun çocuksu tripleri ve hataları başımıza en çok bela açan şeylerden biri. Fakat karakter o kadar sevimli ve masum resmedilmiş ki, ona kızmak mümkün değil.

Eksiklikler

A Plague Tale: Innocence - Amicia farelere karşı.

Oyun boyunca gördüğü her şeye üzülen Hugo, maalesef gerçek dışı keskinlikte karakter gelişimine sahip. keşke oyun süresi biraz daha uzun olsaymışta hikaye anlatıcıları Hugo'nun bu değişimini yaymak için uzun bir çizelgeye sahip olsaymış. Oyun üç boss savaşı içeriyor ve en keyiflisi her halde ikincisi. Çünkü ikinci bossta hem oyun boyunca sahip olduğumuz tüm yetenekleri ve gizlilik öğelerini kullanmamız gerekiyor. Fakat spoiler olmaması için kapışması en az ikinci kadar keyifli olan üçüncü bossdan bahsedemeyeceğim.

Son söz

A Plague Tale: Innocence

A Plague Tale harika bölüm tasarımına sahip olmakla birlikte mekaniksel içeriğinide hikaye anlatımını güçlendirmek amacıyla kullanarak oyun içindeki aksiyonu anlamlı hale getiriyor. İçerisinde harika anlar ve manzaralar barındıran oyun son dönemlerde oynadığım oyunlar arasında dramatik anlatısı en güçlü oyunlar arasında. Belki yenilikçi değil fakat yapmak istediği şeyi bir çok yüksek bütçeli oyundan çok daha başarılı şekilde gerçekleştiriyor.

A Plague Tale: Innocence'ın Sistem Gereksinimleri

Teknik Özellikler
Minimum
İşletim Sistemi Windows 7/8/10 (64 bit)
İşlemci Intel Core i3-2120 (3.3 GHz)
AMD FX-4100 X4 (3.6 GHz)
RAM Bellek 8 GB RAM
Ekran Kartı 2 GB
GeForce GTX 660 veya Radeon HD 7870
Depolama 50 GB kullanılabilir alan.
Not: Daha iyi bir açılış ve tepkime hızı için SSD önerilir.
Önerilen
İşletim Sistemi Windows 7/8/10 (64 bit)
İşlemci Intel Core i5-4690 (3.5 GHz)
AMD FX-8300 (3.3 GHz)
RAM Bellek 16 GB RAM
Ekran Kartı 4 GB
GeForce GTX 970 veya Radeon RX 480
Depolama 50 GB kullanılabilir alan.
Not: Daha iyi bir açılış ve tepkime hızı için SSD önerilir.

A Plague Tale: Innocence Steam Üzerinden Satın Al


Bu içerik Harun İstenci tarafından aşağıda belirtilmiş olan kategoriler altında oluşturulmuş ve yayınlanmıştır. İçeriğin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. | İstenci Systems
Yazar Bilgisi: Harun İstenci Hakkında
Harun İstenci Hakkında
1997 yılında İstanbul'da dünyaya geldi ve memleketi Kastamonu. Çocukluğundan bu yana bilgisayar sistemleri üzerinde çalışıyor ve internet üzerinde içerik üretiyor...
Harun İstenci Resmi Web Sitesi Hakkında Daha Fazla >

13. yüzyılda veba salgınının ortasında ailesi Engizisyon askerleri tarafından katledilen Amicia ve Hugo'nun kaçış hikayesini anlatan oyunu inceledik.

Etiket: ,

Yorum Gönderme

Yorum alanı herkese açıktır. Olağan dışı bir yorum algılandığında topluluk politikalarımız gereğince 24 saat içinde kaldırılacaktır.

[blogger][disqus]

Author Name

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.